Pověšení vlajek na loď (vyzkoušený postup, ale jistě ne jediný možný)

Shledáno, že přímé přilepení vlajek na lanko či na silnější část lodi(čnělka apod.) by přineslo značné a to i estetické problémy. Zvolen proto způsob nalepit na vlajku nejdříve jako mezikus žerďku a tu teprve přilepit na dotyčnou část lodi.

K přilepení NA LANKO  použita na vytvoření žerďky hnědá tenká plastová deska tloušťky 0,45 mm a z té  vyříznuty úzké proužky rozdílné šířky,cca 3 mm a 4 mm. Na vyříznuté vlajce v žerďové části nechán přečnívat jen takový kus látky, aby zbyteček byl nepatrně užší než tenčí proužek. Samotné proužky uříznuty na délku tak, aby  na obou stranách přesahovaly žerďovou šířku vlaky na každé straně o cca 1 cm.

Na vlastní lepení pásků k vlajce bylo použíto TEKUTÉ vteřinové lepidlo Loctite Superbond LIQUID (zelená tubička). Přesah pásků umožní tyto potřít lepidlem jen v aktivní žerďové části vlajky. POZOR, důležité je vrstvičku naneseného lepidla řádně rozetřít, aby aktivní část pásku byla tekutinou jen rovnoměrně, ale jen tence potřena. Tím se zabrání proniknutí lepidla mimo vlastní spoj. Tekuté lepidlo lze rozetřít kouském špejle, tato se nepřilepí, lepidlo reaguje jen na tlak s protikusem.

Postup při nalepování pásků: pásky lepíme každý zvlášť, ale POZOR, aby užší pásek byl na vlajku nalepen tak, jak se vlajka má jevit při pohledu na bok lodi!!! Nalepením druhého pásku –širšího- „dospodu“ se pak vytvoří výsledná žerďka ve tvaru schůdku, do kterého se následně vlepí lanko, takže linie lanka z bočního pohledu zůstane nepřerušena.

Hlavní důvod použití delších pásků je zpřesnění výsledku přilepení pásků na vlajku. Jelikož proces přilepení je nevratný, přesnějšího výsledku se dá dosáhnout  tím, že nenamazanou přesahující část pásku přitiskneme jen za růžek začátku přilepení, zbytek držíme zvednutý bez kontaktu s látkou a provedeme správnou směrovou korekci pásku k vlajce a teprve pak k ní definitivně přitiskneme pásek. Při lepení prvního z pásků použijte jako separační podložku kousek pečícího papíru, aby se látka vlajky při případném protečení nepřilepila k podložce.

Pokud vzniknou nejasnosti, doporučujeme nejdříve přečíst následující text o přilepení vlajky na tlustší žerď a pak pochopíte,že princip přilepení pásků na lanko je naprosto stejný, jen vznikne žerďka s podélným schůdkem do kterého se lanko přilepí .Rozdíl šířek pásků, cca l mm je vlastně tloušťkou lanka a navíc tento schůdek naprosto přesně navede při lepení lanko kolmo k vlajce.

Pro přilepení vlajky s žerďkou  NA tlustší ŽERĎ (čnělku apod.) použit stejný postup jako shora jen s tím, že místo pásků rozdílné šířky byly k výrobě žerďky použity kousky nejtenčího modelářského nosníčku přímo proti sobě a takto vzniklá ploška poté nalepena na tupo na vlastní silnější část lodi.Nosníčky byly před nalepením na vlajku namořeny na vhodnou barvu.

Zdravím a věřím, že Vaše hlavinka a ručičky vytvoří třeba něco vhodnějšího.

 

Napsat komentář